انواع استفاده از ترمز :

ترمز تند ( شدید )

ترمز آهسته

نیش ترمز

1- ترمز تند ( شدید ) : ترمز شدید ترمزی است بسیار خطرناک و باعث تصادف و حتی المقدور نباید از ترمز شدید استفده کرد زیرا باعث می شود که اتومبیل های پشت سر تصادف کنند . شما حتما دیده اید  که در خیابانها و بزرگراهها چند اتومبیل با هم برخورد کنند . علت این حادثه این است که اتومبیل اول ترمز شدید گرفته و بقیه هم نتوانسته اند کنترل کنند و لذا باعث شده با هم برخورد کنند . در ترمز تند یا شدید راننده ناگهان پای خود را محکم روی ترمز گذاشته باعث قفل شدن چرخها می شود و در نتیجه ماشین در همان جا متوقف می شود و باعث  تصادف زنجیره ای می شود .

2- ترمز آهسته : بهترین نوع ترمز، ترمز آهسته می باشد بدین شکل که راننده همیشه از قبل جایی که می خواهد توقف کند را در نظر می گیرد به آرامی پدال ترمز را می گیرد ، هنگام استفاده از ترمز آهسته میلی متری از ترمز استفاده می کنیم . و اگر نیاز باشد یه کم ترمز فشار ترمز را زیاد می کنیم . حتما راننده بایستی حداقل 100 متر قبل در نظر بگیرد که کجا می خواهد توقف کند تا مجبور نشود به صورت ناگهانی اقدام به گرفتن ترمز کند .

3- نیش ترمز : نیش ترمز جهت کاهش و کم کردن سرعت انجام می شود و زمانی که ما قصد ایست کامل نداریم و فقط می خواهیم مقداری از سرعتمان کم کنیم از نیش ترمز استفاده می کنیم .

ترمز ,شدید ,استفاده ,کنیم ,باعث ,آهسته ,ترمز آهسته ,ترمز شدید ,ترمز استفاده ,خواهد توقف ,برخورد کنند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

parsparia وبلاگ رسمی میلاد فنت دانلود جدیدترین و بهترین ها معرفی دستگاه های حکاکی و برش لیزری تبلیغ در گوگل فروشگاه سایت بلاگ بیست هر چی بخوای اجناس فوق العاده